Volstryto ir Silicio slėnio donorų antplūdis Kamalai Harris virsta ryškiu kampanijos pranašumu iki beveik 5 milijonų JAV dolerių per dieną, leidžiančiu jai įžeisti respublikoną Donaldą Trumpą.
Remiantis naujausiais federaliniais pareiškimais, prezidento rinkimų kampanijai įžengus į brangiausią ruožą, Harrisas ir Nacionalinis Demokratų komitetas kiekvieną dieną išleidžia tris kartus daugiau nei Trumpas ir Respublikonų partija. Harriso kampanija rugpjūtį per dieną išleido vidutiniškai 7,5 mln. USD, palyginti su 2,6 mln. USD.
Spartus čekių srautas iš turtingų aukotojų į Harriso kampaniją nuo tada, kai ji prieš du mėnesius pakeitė prezidentą Joe Bideną bilieto viršuje, sustiprino jos, kaip finansų lyderės, statusą. Šį titulą demokratai kelis mėnesius prarado šį pavasarį ir vasarą, kai Trumpas išsiveržė į priekį pinigų lenktynėse, o Bideno kampanija šlubavo.
Šį mėnesį Harrisas toliau didino išlaidas. „AdImpact“ duomenimis, rugsėjį ji reklamai išleidžia 152 mln. USD, o tai 21 proc. daugiau, palyginti su rugpjūčio mėn., ir daugiau nei dvigubai nei Trumpas išleidžia 63 mln.
Apklausos rodo, kad Harris atsisakė lyderio pozicijos, kurią Trumpas susikrovė prieš Bideną, ir ji turi nedidelį pranašumą kai kuriose svyruojančiose valstijose. Tačiau lenktynės išlieka artimos.
Harrisas susilaukė paramos iš daugybės gerai dirbančių aukotojų, įskaitant „Oaktree Capital Management LLC“ atstovą Bruce'ą Karshą, legendinį naftos prekybininką Andy Hallą, „Facebook“ įkūrėją Dustiną Moskovitzą, technologijų rizikos kapitalistą Mattą Cohlerį ir aktorę Scarlett Johansson.
Aiškus pinigų pranašumas leidžia Harrisui pasinerti į eterį ir eksperimentuoti su strategija, leidžiant milijonus tokiose valstijose kaip Šiaurės Karolina ir Nevada, kur vos prieš kelias savaites Trumpo sąjungininkai jautėsi įsitikinę savo galimybėmis laimėti. Remiantis naujausiais Federalinei rinkimų komisijai paskelbtais pranešimais, Harrisas pradėjo rugsėjį su 404 milijonais dolerių banke, o Trumpui – 295 milijonai dolerių.
Trumpo operacija jau buvo priversta apsiginti, išleisdama 32 mln. USD daugiau nei surinko rugpjūtį, nes jie padidino reklamą, kad galėtų konkuruoti su Harrisu. Trumpo politinė operacija parodė, kad ji turės pakankamai lėšų, kad galėtų laimėti.
„Prezidentas Trumpas ir toliau kuria istorinį vieningą politinį judėjimą, kuriam vadovauja kasdieniai amerikiečiai iš visų 50 valstijų“, – elektroniniame laiške rašė Trumpo kampanijos nacionalinė spaudos sekretorė Karoline Leavitt.
Pinigų skirtumai apima super politinių veiksmų komitetus, suderintus su kiekviena kampanija. Harrisas ir ją remiančios išorinės grupės ketina išleisti 559 milijonus dolerių reklamai nuo Darbo dienos iki rinkimų, o 306 milijonai JAV dolerių Trumpą remiančioms grupėms. Demokratai turi išlaidų pranašumą visose septyniose svyruojančiose valstijose.
Trumpas turi keletą turtingų donorų, pasirašiusių super PAC, kad papildytų jo žiniasklaidos pirkimus, įskaitant „Preserve America“, finansuojamą milijardierės kazino savininkės Miriam Adelson, ir „Make America Great Again Inc.“, kuri iš investuotojo Timothy Mellono gavo 125 mln. Tačiau jų parama, kuri rugsėjį siekė 83 milijonus dolerių, nesiekia 112 milijonų dolerių, kuriuos skiria demokratų grupės, vadovaujamos super PAC Future Forward.
Didžiausia Harris eilutė nuo rugpjūčio mėn. buvo skirta mokamai žiniasklaidai, kuri sudarė 140 mln. USD iš 225 mln. USD, kuriuos išleido jos kampanija ir DNC. Trumpas ir GOP reklamai išleido 48 milijonus dolerių, rodo pareiškimas.
Žemės žaidimas
Demokratai taip pat daug investuoja į pasitraukimą iš balsavimo ir durų beldimosi pastangas. DNC išleido 10 mln. Į šį skaičių neįtraukti apmokami darbuotojai, kurie taip pat dirba siekdami susisiekti su rinkėjais arba organizuoti tokias pastangas. Kartu kampanija ir partija darbo užmokesčiui išleido 10,2 mln. USD, daugiau nei keturis kartus daugiau nei Trumpas ir Respublikonų nacionalinis komitetas.
Harriso kampanija gyrėsi turinti daugiau nei 333 kampanijos biurus ir daugiau nei 2 200 darbuotojų mūšio lauko valstijose, todėl ji gali greitai pasiekti daug rinkėjų. Ji taip pat remiasi savanoriais, teikiančiais informacijos rinkimą ir telefoninę bankininkystę.
Trumpo kampanija savo pagrindinį žaidimą perduoda išorės grupėms, įskaitant America PAC, kurią sukūrė Tesla Inc. ir SpaceX generalinis direktorius Elonas Muskas. Grupė išleido 15,5 milijono dolerių Trumpo paieškai ir lauko operacijoms rugpjūtį, FEC užpildymo parodoje, ir 25,8 milijono dolerių nuo tada, kai Harrisas tapo kandidatu į prezidentus.
Yra viena sritis, kurioje Trumpas gerokai išleidžia demokratus: tiesioginis paštas. Jo kampanija rugpjūtį laiškams išleido 11,6 mln. USD, maždaug tris kartus daugiau nei demokratai. Paštui jis taip pat išleido 3,3 mln.
Į bendrą Harris rugpjūčio mėnesio išlaidų sumą neįeina 24,5 mln. JAV dolerių, kuriuos ji siunčia Atstovų rūmų, Senato ir valstijų partijų komitetams, kad padėtų demokratams balsavimo atšaukimo varžybose, o tai yra ženklas, kad jos kampanija yra nepalanki jų lėšų rinkimo perspektyvoms.