Išdrįsus prieš įmonės ar net popgrupės pavadinimą įrašyti „easy“, galite patekti į legalų karštą vandenį, nes britų oro bendrovės „easyJet“ įkūrėjas negailestingai kovoja su tariamais prekių ženklų pažeidimais.
Kipro graikų magnatas Stelios Haji-Ioannou, kurio „easyGroup“ vis dar palaiko ryšius su vežėju, ėmėsi apsaugoti „lengvąjį“ prekės ženklą, grasindamas teismine tvarka prieš visus, kurie, kaip manoma, pelnosi iš pavadinimo.
Dėl oficialaus vyro, tiesiog žinomo kaip Stelios, skundas neseniai privertė britų indie pop grupę „Easy Life“, kuri taip pat puošė plakatus su lėktuvu, vaizduojančiu panašumą į „easyJet“ lėktuvą, pakeisti pavadinimą. Jis pasirinko „Sunkų gyvenimą“.
„EasyGroup“ priklauso kelių subjektų licencijos „easy“ pavadinimu. Popmuzikos grupė kreipėsi į socialinę žiniasklaidą, kai „EasyJet“ padavė ją į teismą, sakydama, kad neturi lėšų apsiginti dėl ilgo teisinio ginčo.
Žinoma, oro linijų grupė savo prekės ženklo paraišką „Easylife“ pavadinimui gauti pateikė tik 2020 m. – praėjus keleriems metams po grupės įkūrimo. Tačiau „easyGroup“ siekė apsaugoti „easy“ priešdėlį, nes jai priklauso daug panašių pavadinimų įmonių, tokių kaip „easyCinema“ ir „easyBooking“.
„Lengvai ateik, lengvai eik”
„Smulkių prekių ženklų vagių problema, jei jie nekontroliuojami, yra ta, kad jie tampa pelningi ir auga“, – naujienų agentūrai AFP sakė „easyGroup“ atstovas dėl daugybės vykstančių ieškinių.
„Dauguma šių bylų niekada nepatenka į teismą, nes prekės ženklo vagys supranta, kad klysta ir daro pakeitimus, kad būtų patenkinti „easyGroup“, – pridūrė jis.
„Hard Life“ vis dar linkteli į savo praeitį, o grupės „X“ paskyroje yra užrašas „lengvai ateik, lengvai eik“.
Prieš išleisdama naują dainą birželį, ji socialinėje platformoje parašė: „Galima sakyti, kad pastarieji devyni mėnesiai nebuvo lengvi“.
„EasyGroup“ ir „Stelios“, gyvenantys Monake, tikina, kad jų veiksmai yra naudingi vartotojui, siekiant išvengti painiavos ir išsaugoti įmonės įvaizdį.
Atstovas pridūrė, kad „didžioji dalis easyGroup pelno“ patenka į Stelios filantropinį fondą.
„EasyGroup“ modelis mato, kad jis gauna honorarą už savo prekės ženklo licencijavimą trečiosioms šalims. Ji gauna, pavyzdžiui, 0,25 procento easyJet pajamų, o Haji-Ioannou šeimai vis dar priklauso 15 procentų vežėjo akcijų.
Egzistuoja apie 1 200 oficialių „easy“ prekių ženklų – nuo lošimų verslo „easyBet“ iki „easyGym“, „easyHotel“ ir pažinčių svetainės „easyWoo“ – daugelis iš jų turi tą patį šriftą ir oranžinės/baltos spalvų schemą.
„Dovydas ir Galijotas”
Neoficialios „lengvos“ įmonės, su kuriomis susisiekė AFP, nurodė didžiulius teisinius mokesčius kaip priežastį atsisakyti ir pakeisti savo pavadinimus, kai to siekia „easyGroup“.
„Kaip mažam verslui buvo nepaprastai sunku finansiškai neatsilikti nuo advokato mokesčių, todėl džiaugiuosi, kad tai paliksiu“, – sakė Jozsefas Spekkeris, „Stoke Jetwash“ savininkas.
Iki rugpjūčio važiuojamosios dalies valymo verslas buvo žinomas kaip „Easy Jetwash“.
Naujasis pavadinimas pavadintas miesto, kuriame yra jo smulkus verslas centrinėje Anglijoje, pavadinimas.
Intelektinės nuosavybės teisės specialistas iš Londono ekonomikos mokyklos Luke'as McDonaghas tokius atvejus apibūdino kaip „Dovydo ir Galijoto mūšius“.
„Kai kurie žmonės tai vadina patyčiomis, kai Galijotas iš esmės kreipiasi į Dovydą, nedidelę įmonę, kuri tikrai neturi išteklių ir negali atsispirti“, – sakė jis naujienų agentūrai AFP.
„Tai ne tik „easyGroup“, būtų neteisinga juos išskirti, daugelis didelių kompanijų tai daro“, – pridūrė jis, kaip geriausius pavyzdžius nurodydamas „Apple“, „L'Oreal“ ir televizijos transliuotoją „Sky“.
McDonaghas mano, kad „easyGroup“, kurios prekės ženklas apima kruizinių laivų bendrovę „easyBoat“ ir buitinių prekių įmonę „easyCleaning“, „per toli nuėjo iškeldama tiek daug bylų prieš šias mažas įmones“.
„Prekių ženklų įstatymo tikslas nėra suteikti neribotą žodžio monopolį. Gali būti kitaip, jei tai būtų visiškai sugalvotas žodis, bet „lengvas“ yra toks įprastas žodis anglų kalboje, kad kitos įmonės turi mokėti jį vartoti protingai.
„EasyGroup“ per daugelį metų laimėjo „daug teisinių (prekių ženklų) pergalių“, sakė atstovas.
Net jei tai ne visada atrodo lyg kova tarp lygių, Stelios pralaimėjo keletą iššūkių dėl prekės ženklo pavadinimo. Pavyzdžiui, 2018 m. grupė pralaimėjo bylą automobilių pardavėjui Arnoldui Clarkui dėl savo mokėjimo sistemos pavadinimo „Easy Pay“.
Anksčiau šį mėnesį „Easyfundraising“, beveik 20 metų dirbanti Stafordšyre įsikūrusi įmonė, laimėjo teisinę kovą prieš „EasyGroup“ panašiai.
Aukštasis teismas Londone priėmė sprendimą dėl internetinės platformos „easyfundraising“, kuri tikisi susigrąžinti apie 1,0 mln. svarų sterlingų (1,3 mln. USD) teisinių išlaidų, nepaisant bendrovės apeliacinio skundo.
„Iškalbinga, kad EasyGroup nesugebėjo pateikti nė vieno įrodymo, rodančio, kad klientų painiavos kada nors egzistavo“, – BBC sakė Easyfundraising vadovas Jamesas Moiras. Kita vertus, Steliosas sakė apskųsiantis sprendimą, nes buvo juo „nusivylęs“.
„Tai tarsi nusidėvėjimo karas, ir jie tikisi, kad galiausiai įmonės pasiduos, nes jis per ilgas, per daug vargo ir per brangu“, – naujienų agentūrai AFP sakė Moiras.