Laikas yra svarbiausias dalykas, kai reikia gauti atsakymą į el. laišką – ir, matyt, jį išsiuntus sekmadienio popietę, greičiausiai paprašys jūsų komandos reakcijos.
Tai rodo naujausi tyrimai, kurie parodė, kad geriausias laikas siųsti vidinius el. laiškus yra sekmadienis nuo 15 iki 18 val.
Ištyrusi 8,7 mln. el. laiškų, komunikacijos programinės įrangos įmonė „Axios HQ“ nustatė, kad per tą laiką išsiųsti laiškai turėjo 94% tikimybę, kad bus atidaryti, palyginti su įprasta 50–76% tikimybe, kad bus atidaryta likusią savaitę.
Tuo tarpu antras efektyviausias laikas pasiekti savo komandą yra sekmadienis nuo 18 iki 21 val., sakė mokslininkai, kai el. laiškų atidarytų 86 proc.
Šiuo metu siunčiamiems pranešimams naudinga „maža konkurencija“, nes jie nekovoja už darbuotojų dėmesį pirmadienio ryto susitikimuose ir nuolatiniame po to sekančiame el. laiškų sraute.
Tačiau nepainiokite darbuotojų reagavimo su laime: nors sekmadienio popietę išsiųsti el. laiškai atsako geriau nei įtemptą darbo dieną, mažai tikėtina, kad jie sulauks teigiamos reakcijos.
Ankstesni tyrimai įspėja, kad savaitgalio el. laiškai yra patys blogiausi, jei rūpinatės darbuotojų psichine sveikata
Technika vis labiau įsiveržia į žmonių gyvenimą ne darbo dienomis, o ankstesni tyrimai parodė, kad darbuotojai sunkiai išsijungia ir patiria nerimą sekmadienio naktį, nes su jais visada galima susisiekti.
Dr. Matthew Davis, Lidso universiteto verslo mokyklos docentas, šį šiuolaikinį reiškinį vadina „techno invazija“.
Jis papasakojo Times (JK) kad tai „susijusi su žmonėmis, kurie jaučia didesnį stresą, mažiau patenkinti savo darbu ir darbo bei asmeninio gyvenimo pusiausvyra“.
„Man būtų neramu, jei žmonės tai pamatytų ir manytų, kad savaitgalį pradėsiu juos siųsti dažniau“, – pridūrė jis. „Kadangi kai kuriems žmonėms tai gerai… bet yra nemaža dalis žmonių (kam) tai padidins naštos jausmą.
Daktarė Laura Giurge, Londono ekonomikos mokyklos Psichologijos ir elgesio mokslų katedros docentė, savo 2021 m. ataskaitoje apie nevalandinius el. laiškus pakartojo, kad jie gali priversti darbuotojus jaustis taip, lyg jie turi dirbti visur. laikrodis.
„Siuntėjai neįvertina, koks įtemptas ne valandinis el. laiškas gavėjams“, – rašė ji. „Kitaip tariant, kai žiūrime į savo gautuosius kaip siuntėjus, atrodo, kad neįvertiname poveikio, kurį mūsų elgesys ne darbo valandomis gali turėti kitų gerovei.
Tačiau iš „Axios“ tyrimų matyti, kad žmonės tikriausiai jau žino, kad el. laiškų siuntimas sekmadienio vakarą nebus palankus darbuotojams ar bendraamžiams, nes duomenys rodo, kad jie paprastai vengia to daryti, išskyrus kritinius atvejus.
Nepaisant greito atsakymų dažnio, savaitgalis yra nepopuliariausias laikas siųsti el. laiškus: tyrėjai nustatė, kad šeštadienį ir sekmadienį išsiųsti el. laiškai paprastai yra „būtina komunikacija“ ir sudaro tik 2% tą savaitę išsiųstų el. laiškų.
Yra skirtumas tarp atvirumo ir skaitymo
Ataskaitoje taip pat pabrėžta, kad yra pavojus, kad el. laiškas bus atidarytas, bet tada ignoruojamas dėl darbuotojų susierzinimo dėl pastabos pateikimo laiko.
„Siuntimo langai ne visada prilygsta skaitymo langams“, – pripažino tyrėjai ir pridūrė, kad el. laišką atidariusių darbuotojų procentas neatspindi, ar jis buvo tinkamai perskaitytas, ar į jį buvo atsakyta.
Galiausiai vadovai, kuriems tikrai reikia atsakymo į skubų el. laišką, turėtų pasinaudoti Giurge patarimu ir aiškiai tai nurodyti savo el. laiško temos eilutėje. „Siekiant padėti kitiems apsaugoti savo gerovę, svarbu aiškiai apibrėžti mūsų prašymų pateikimo terminus“, – pabrėžė ji.
Be to, tie, kurie sekmadienį siunčia neskubius el. laiškus, taip pat turėtų aiškiai tai nurodyti, kad galėtų pasinaudoti greito atidarymo tarifu ir netrukdytų darbuotojų gerovei.
Šios istorijos versija iš pradžių buvo paskelbta Fortune.com 2023 m. rugpjūčio 4 d.