Nuo birželio mėn. įstrigę Tarptautinėje kosminėje stotyje, dviem išmestiems astronautams gali prireikti kelių mėnesių, kol jie grįš į Žemę – iš dalies dėl nesuderinamų skafandrų.
Du astronautai, Butchas Wilmore'as ir Suni Williamsas, turėjo pratęsti aštuonių dienų kelionę TKS dėl helio nuotėkio ir stūmoklio gedimų jų „Boeing“ pagamintame erdvėlaivyje „Starliner“. NASA ir „Boeing“ bando išsiaiškinti, ar saugu astronautams grįžti „Boeing Starliner“, tačiau taip pat svarsto alternatyvas dėl galimos rizikos.
NASA dar nepriėmė sprendimo, tačiau viena iš tų alternatyvų – astronautų siuntimas namo Dragon erdvėlaiviu, kurį pagamino Elono Musko SpaceX, kuris jau yra pritvirtintas prie stoties, praėjusią savaitę per spaudos konferenciją sakė kosmoso agentūros atstovas. , Ars Technica pranešė.
Tačiau toks požiūris yra sudėtingas, kaip paaiškino kosmoso tematikos „YouTube“ kanalo žurnalistė Swapna Krishna. Skelbimas Astra. Jei NASA pasirinktų šią galimybę, Wilmore'as ir Williamsas būtų penktieji ir šeštieji astronautai erdvėlaivyje, kuriame telpa tik keturi keleiviai. Ir kadangi jų „Starliner“ kostiumai nesuderinami su „Dragon“ erdvėlaiviu, jie turėtų grįžti į Žemę be kostiumų, o tai iš esmės nėra pavojinga, tačiau suteikia jiems mažiau apsaugos, jei kapsulėje kas nors nutiktų.
Skirtingi „Starliner“ ir „Dragon“ erdvėlaivių kostiumų dizainai ir kištukai susiję su nauju NASA įgyvendintu komercinių įgulų kosminių misijų procesu. Anksčiau NASA itin aktyviai dalyvavo kosminių aparatų ir skafandrų gamyboje bei bandymuose.
Tačiau nuo 2010 m., kai NASA sukūrė komercinės įgulos programą, privačioms įmonėms buvo suteikta daugiau laisvės kuriant ir gaminant agentūrai skirtą įrangą, įskaitant skafandrus, jei ji atitinka plačius saugos reikalavimus. Pavyzdžiui, NASA nenurodė, kad kiekvieno komercinio erdvėlaivio skafandrai turi būti tarpusavyje suderinami. Iš tikrųjų, pasak Krišnos, būtų naudinga turėti du skirtingus kostiumų dizainus kiekvienam erdvėlaiviui.
„Jei kostiumuose būtų naudojamas to paties tipo kištukas ir tame kištuke ar kitoje standartizuotoje jungtyje būtų rastas kažkoks trūkumas, jis įžemintų abu erdvėlaivius“, – sakė ji sekmadienio vaizdo įraše.
„Boeing“ atstovas perdavė NASA prašymą pakomentuoti. NASA ir SpaceX iš karto neatsakė į prašymus pakomentuoti. NASA teigė, kad astronautai nėra „įstrigę“ TKS.

Paulas Hennessy – „Anadolu“ per „Getty Images“.
Kita alternatyva – išsiųsti astronautus namo kitu „Dragon“ erdvėlaiviu, kuris TKS turėtų pasiekti rugsėjį. Šis laivas galėtų pasiekti kosminę stotį tik su dviem iš įprastų keturių įgulos narių ir galėtų atsiųsti papildomus (su drakonu suderinamus) skafandrus, kurie leistų Wilmore'ui ir Williamsui grįžti į Žemę visiškai pritaikyti dviejose neužpildytose sėdynėse.
Tačiau jei NASA pasirinktų šią alternatyvą, „Starliner“ laivas, kuriuo iš pradžių skrido astronautai, turėtų atsikabinti ir savarankiškai grįžti į Žemę, kad atlaisvintų vietos rugsėjį atvykstančiam erdvėlaiviui „Dragon“, o „Boeing“ teigė, kad to gali nepavykti padaryti. Dėl „Boeing“ sutarties su NASA struktūros bendrovei teko padengti papildomas išlaidas, susijusias su techniniais „Starliner“ gedimais. Bendrovė jau paėmė apie 1,6 milijardo dolerių mokesčių už savo Starliner programą.
Jei „Starliner“ iš kosminės stoties išvyktų be įgulos, TKS astronautai taip pat turėtų įrengti dvi papildomas vietas likusiame „Dragon“ erdvėlaivyje, kol atvyks kitas „Dragon“ erdvėlaivis, nes likusiame prišvartuotame laive turi būti pakankamai vietų, kad tilptų. visi NASA astronautai nelaimės atveju.
Nukentėję astronautai taip pat turės užimti dviejų astronautų, išvestų iš Dragon misijos, vietą, kad jie galėtų juos apgyvendinti, o tai liktų TKS iki reguliarios rotacijos pabaigos 2025 m. vasario mėn. savaitės misija į aštuonis mėnesius. Nors abu astronautai anksčiau atliko ilgesnes misijas TKS, jos buvo kupinos mažiau netikrumo. Wilmore'o žmona papasakojo a CBS stotyje Noksvilyje, Tene, kad ji ruošiasi, kad jos vyras praleis Kalėdas ir poros 30-ąsias vestuvių metines.