Kai gegužės mėn. paskelbiau Instagram apie savo pirmąjį pasivažinėjimą savarankiškai vairuojančiu dirbtinio intelekto „Waymo“ automobiliu San Franciske – vaizdo įrašą, kuriame tuščia vairuotojo sėdynė su vairu sklandžiai suka kairįjį posūkį judrioje gatvėje – atsakymai buvo įvairūs. nuo „Yikes“ ir „That is CRAZY“ iki „Ne ne ne“.
Prisipažinsiu, aš pats buvau šiek tiek išsigandusi, nes Waymo, išskirtinis, baltas, visiškai elektrinis Jaguaras su besisukančiais jutikliais ant stogo, vežė mane aukštyn ir žemyn viena stačiausių San Francisko gatvių. Tačiau buvau maloniai nustebintas (ir palengvėjęs) stebėdamas, kaip autonominis vairuotojas visiškai, bet švelniai sustoja prie kiekvieno sustojimo ženklo maršrute. Waymo buvo gynybinis vairuotojas, bet ne per lėtas; jis vairavo atsargiai, bet įsitikinęs leidosi į eismą. Pagaliau iškvėpiau ir atsipalaidavau.
Mandagus Waymo vairuotojas atrodo beveik kaip magija. Važiuojant susimąsčiau: kaip tiksliai mano „Waymo“ pavyko tai padaryti nesudužęs? Neseniai Waymo suteikė man galimybę sužinoti, kaip ji ruošiasi plėstis į Atlantą ir Ostiną, papildydama savo laivynus įlankos rajone, Los Andžele ir Finikse.
„Waymo“, „Alphabet“ dukterinė įmonė, kuri 2009 m. prasidėjo kaip „Google“ savarankiško vairavimo projektas, pradėjo siūlyti važiavimus visuomenei be žmonių saugos vairuotojų per pastaruosius kelerius metus. Rugpjūčio mėn. ji paskelbė, kad aptarnauja daugiau nei 100 000 mokamų važiavimų per savaitę keliuose JAV miestuose, kuriuose veikia. Tačiau Waymo plečiasi į naujus miestus, ji turi įtikinti dešimtis tūkstančių naujų motociklininkų, kad jie atsikratytų nerimą keliančio važiavimo jausmo. taksi be vairuotojo.
Nors „Waymo“ praeityje buvo šiek tiek atsargus dėl to, kaip tiksliai veikia jos savarankiško vairavimo technologija, dabar bendrovė mano, kad norint, kad autonominiai automobiliai būtų pripažinti plačiau, svarbu pasiūlyti atidžiau pažvelgti po patarlių gaubtu. Srikanthas Thirumalai, „Waymo“ laivo technologijų inžinerijos vadovas, papasakojo Fortūna kad teikiant pirmenybę saugumui pranešimuose, o ne sutelkiant dėmesį į AI, buvo labai svarbu stiprinti potencialių vairuotojų pasitikėjimą. (Natūralu, kad visos savarankiškai vairuojančių transporto priemonių įmonės taip pat turi atlikti reguliavimo patikrinimą.)
„Mes nenorime nukreipti dėmesio nuo to, ką iš tikrųjų čia bandome daryti“, – sakė Thirumalai Fortūna savo pirmame interviu nuo prisijungimo prie Waymo prieš metus po 18 metų „Amazon“. „Turime pirmauti sakydami: „Ei, mes atsakingai kuriame šią technologiją“.
Tačiau padėti daugiau žmonių suprasti, kaip veikia jos dirbtinio intelekto sistema, jis paaiškino, kad tai yra kitas 15 metų trunkančių bendrovės pastangų sukurti „patikimiausią vairuotoją“ etapas.
„Dalijimasis daugiau informacijos apie mūsų technologijas ir jų saugą yra būtinas norint sukurti pasitikėjimą motociklininkais ir bendruomenėmis, kuriose dirbame“, – sakė jis.
JASON HENRY / AFP per „Getty Images“.
Be generatyvaus AI ažiotažo
Nors „Waymo“ kol kas aplenkė savarankiško vairavimo varžybas, autonominiai automobiliai vis dar labai nebaigti. Varžovai nuo GM, Amazon ir Tesla iki programinės įrangos kūrėjų, tokių kaip Wayve, išleidžia milijardus dolerių kurdami savo sistemas. Reguliavimo institucijos atidžiai stebi šiuo metu keliais tam skirtose vietose važinėjančius robo automobilius.
Vasarį GM's Cruise leidimą Kalifornijos DMV atėmė praėjusiais metais po avarijos, kai vienas iš San Francisko robotašių partrenkė pėsčiąjį, kurį kitas automobilis išmetė į kelią ir nutempė sužeistą moterį 20 pėdų. Bendrovė sustabdė savo automobilių parką visoje JAV ir tik neseniai kai kuriuose miestuose vėl pradėjo bandymus su saugiais vairuotojais už vairo.
„Waymo“ iki šiol išvengė rimtų incidentų, tačiau pateko į antraštes: gegužę „Waymo“ taksi atsitrenkė į telefono stulpą Finikso mieste, Arizonoje, todėl Waymo savanoriškai atšaukė ir atnaujino viso savo 672 automobilių parko programinę įrangą. autonominės transporto priemonės. Rugpjūčio mėn. buvo pranešta apie Waymos, kurie vienas į kitą burbėjo San Francisko automobilių stovėjimo aikštelėje, trikdydami kaimynus (Waymo teigimu, tai buvo „nenumatyta pasekmė“ saugos priemonės, skirtos išvengti susidūrimų mažu greičiu automobiliui važiuojant atgal). Ir praėjusią savaitę „Waymo“ susidūrė su San Francisko autobusu tiesiai prieš „Y Combinator“ renginį, o vaizdo įrašas, kuriame keli technologijų generaliniai direktoriai bandė jį perkelti (Waymo atstovas sakė, kad „autobuso galinės durys liečiasi su šonu mūsų transporto priemonės ir negalėjome uždaryti. Mes išsiuntėme pagalbos kelyje komandą, kad ji paimtų transporto priemonę, o prieš jiems atvykstant pašaliniai žmonės išvarė mūsų automobilį, kad autobusas galėtų važiuoti.
Thirumalai, kuris prieš prisijungdamas prie „Waymo“ daugiausia dėmesio skyrė AI pagrįstai paieškai ir apsipirkimui „Amazon“, pabrėžė, kad jautė jaudulį, susijusį su iššūkiu, susijusiu su gaminių, kurie saugiai ir patikimai veiktų realiose situacijose, maitinimui. Tiesą sakant, tai yra viena iš priežasčių, kodėl jis prisijungė prie Waymo. Kartu jis pridūrė, kad tai yra žeminantis būdas įveikti dabartinę ažiotažą apie generatyvųjį AI.
Jis paaiškino, kad savarankiškai važiuojantys automobiliai yra labai sudėtinga mokymosi problema – retai pasitaikančių ir netikėtų įvykių taip pat yra daug, o tai turi būti svarbiausia. Šioms transporto priemonėms reikalingas dirbtinis intelektas, kuris „labai gerai apibendrina“, pridūrė jis, todėl gali susidoroti tiek su gana dažnomis, tiek nuspėjamomis situacijomis, tokiomis kaip sustojimas degant raudonam šviesoforo signalui ar pasidavimas pėstiesiems, bet ir stebinančiais ar neįprastais scenarijais, pvz., kai žmogus vežimėlio perėjoje. kelias naktį arba medis, nuvirtęs į kelią, arba net cirko gyvūnų banda pabėgo iš sunkvežimio galo (gerai, aš padariau paskutinį, bet tai yra esmė – AI turi būti pasiruošusi viskam).
„Waymo“ dvigubi AI modeliai – laive ir debesyje
Kad būtų galima išspręsti tiek nuspėjamas, tiek „ilgos uodegos“ vairavimo situacijas, dabartinės „Waymo“ technologijos automobiliuose – taip pat naujos kartos versija, kuri vis dar bandoma ir nepasiekiama vairuotojams – prasideda nuo daugybės įtaisytų jutiklių, leidžiančių automobilį, kad vizualizuotų savo aplinką ir pateiktų išsamius duomenis, kurie padėtų AI sistemai priimti sprendimus realiuoju laiku.
Šie jutikliai apima radarą, didelės raiškos ir kitas vaizdo kameras bei išorinius garso imtuvus, taip pat ant stogo montuojamus LiDAR (Šviesos aptikimo ir nuotolio) jutiklius, kurie generuoja realiu laiku 360 laipsnių 3D vaizdus ir užtikrina gylio suvokimą. Daviklių masyvas suteikia Waymo Driver sistemai persidengiančius matymo laukus, kad ji vienu metu galėtų stebėti objektus, kliūtis ar reljefo ypatybes iki 300 metrų atstumu iš skirtingų perspektyvų (naujos kartos sistemos veikimo nuotolis bus 500 metrų. dieną, sako Waymo).
Jutikliai renka duomenis iš įvairių scenarijų, renkamų per kiekvieną Waymo kelionę. Bendrovė taip pat naudoja sintetinius duomenis, kad apmokytų Waymo modeliuodama įvairesnes situacijas, tokias kaip oro sąlygos, nei gali susidurti Finikso ar San Francisko keliuose.
Mario Tama / Getty Images
„Waymo“ sukūrė didelio masto AI modelį, pavadintą „Waymo Foundation Model“, kuris palaiko transporto priemonės gebėjimą suvokti aplinką, prognozuoja kitų elgesį kelyje, imituoja scenarijus ir priima vairavimo sprendimus. Šis didžiulis modelis veikia panašiai kaip didelių kalbų modeliai (LLM), pvz., „ChatGPT“, kurie mokomi naudojant didžiulius duomenų rinkinius, kad išmoktų šablonus ir prognozuotų. Lygiai taip pat, kaip tokios įmonės kaip „OpenAI“ ir „Google“ sukūrė naujesnius multimodalinius modelius, skirtus sujungti įvairių tipų duomenis (pvz., tekstą, vaizdus, garsą ar vaizdo įrašą), „Waymo“ AI integruoja jutiklių duomenis iš kelių šaltinių, kad suprastų savo aplinką.
„Waymo Foundation Model“ yra vienas, didžiulio dydžio modelis, tačiau vairuotojui įsėdus į „Waymo“, automobilis veikia naudojant mažesnį, integruotą modelį, kuris „distiliuotas“ iš daug didesnio, nes jis turi būti pakankamai kompaktiškas. kad važiuotų automobilio galia. Didysis modelis naudojamas kaip „Mokytojo“ modelis, siekiant perduoti savo žinias ir galią mažesniems „studentų“ modeliams – šis procesas plačiai naudojamas generatyvaus AI srityje. Maži modeliai yra optimizuoti greičiui ir efektyvumui ir veikia realiu laiku kiekvienoje transporto priemonėje, išlaikant svarbiausius sprendimus, reikalingus vairuoti automobilį.
Dėl to automobilyje realiu laiku atliekamos suvokimo ir elgesio užduotys, įskaitant objektų suvokimą, kitų eismo dalyvių veiksmų numatymą ir tolesnių automobilio žingsnių planavimą. Daug didesnis modelis taip pat gali imituoti tikrovišką vairavimo aplinką, kad praktiškai išbandytų ir patvirtintų savo sprendimus prieš įdiegiant Waymo automobiliuose. Įmontuotas modelis taip pat reiškia, kad „Waymos“ nėra priklausomas nuo nuolatinio belaidžio interneto ryšio – jei ryšys laikinai nutrūksta, „Waymo“ nesustingsta.
Galiausiai Thirumalai paaiškino, kad Waymo AI sistema gali pasirinkti trajektoriją, kuri, jos manymu, yra geriausia atsižvelgiant į situaciją. („Waymo“ nesidalins konkrečiomis modelių specifikacijomis, pvz., parametrų skaičiumi ar kita informacija, nurodydamas konfidencialumą.)
„Aš mačiau ateitį ir būčiau kvaila, jei nedalyvaučiau jos dalimi“
„Waymo“ jutiklių sistema ir sprendimų priėmimo programinė įranga, kuri priima įvestis iš kelių dirbtinio intelekto modelių, nėra vienintelis būdas, kurį įmonės taiko siekdamos savarankiško vairavimo. Pavyzdžiui, JK startuolis Wayve, kurį remia Microsoft ir Meta vyriausiasis mokslininkas Yann LeCun, nenaudoja LiDAR (nors naudoja didelės raiškos kameras), o pasikliauja tokiomis kameromis ir ultragarso jutikliais, kurie jau yra standartiniai. daug transporto priemonių ir daug dėmesio skiria vieno generuojamojo AI „pasaulio modelio“, kuris interpretuoja vaizdinius duomenis ir priima vairavimo sprendimus kaip viena integruota sistema, kūrimui. „Tesla“ autopiloto sistema, kuri dar negali savarankiškai važiuoti neprižiūrima, vengia „Lidar“ ir remiasi jutikliais bei aštuonių kamerų rinkiniu, suteikiančiu 360 laipsnių vaizdą aplink transporto priemonę. Automobilių gamintojui einant prie neprižiūrimo savarankiško vairavimo, jis pradėjo bandyti naują AI sistemą, pagrįstą neuroniniais tinklais.
Tačiau „Wayve“ neturi šimtų savaeigių robotaksių kelyje, kaip tai daro „Waymo“ – vietoj to ji kuria programinės įrangos produktus, skirtus naudoti transporto priemonėse, kurias gamina pagrindiniai automobilių gamintojai. Kita vertus, Waymo požiūris „veikia atgal nuo problemos, kurią bandome išspręsti, ty kaip iš tikrųjų gauti šiuos automobilius realiame pasaulyje? Keli jo modeliai veikia kartu ir tarnauja kaip „pasaulio modelis“, galintis valdyti suvokimą, planavimą ir modeliavimą bei atitikti saugos rodiklius.
Justinas Sullivanas / Getty Images
Thirumalai galimybė padėti Waymo naudoti dirbtinį intelektą siekiant saugos tikslų buvo per gera, kad ją praleistų. „Aš buvau laimingas „Amazon“ ir tikrai neieškojau pokyčių“, – sakė jis. „Atėjo Waymo ir mane tiesiog sužavėjo komanda, jų misija, tai, ką jie iki šiol yra nuveikę – man buvo aišku, kad dėl tokio AI užpakalinio vėjo jie tikrai augs ir taps didžiule pokyčių jėga. už pasaulį“.
Nors galėjau patirti nerimą keliančių akimirkų kylant ta stačia San Francisko gatve, Thirumalai tokių rūpesčių nekilo. Jo pirmasis pasivažinėjimas „Waymo“, paimtas per interviu su „Waymo“ generaliniu direktoriumi Dimitriu Dolgovu, „sukrėtė mane“, – sakė jis.
Anot jo, „Waymo“ ryte važiavo eisme San Francisko centre ir pakilo į Telegraph Hill iki pat Coit bokšto, iš kurio atsiveria vaizdas į miestą ir įlanką. Kad būtų aišku, už „Waymo“ užuolaidos nėra žmonių burtininkų armijos, padedančios automobiliui išvažiuoti: „Mums būtų labai sunku tai pasiekti, nes kiekvieną mėnesį nuvažiuojame milijonus mylių“, – sakė jis. Jis pabrėžė, kad nuotoliniai operatoriai gali įsikišti, jei „Waymo“ automobilis užstringa ir jam reikia papildomo konteksto.
Kai Thirumalai Waymo saugiai važinėjo siauromis gatvelėmis ir laukė pėsčiųjų ir netgi susidūrė su dvigubai stovinčiais automobiliais, jis suprato, kad patiria labai ypatingą važiavimą. „Manau, kad šie žmonės privedė mus prie taško, kai tai vairuoja taip pat gerai, jei ne geriau, nei žmogus – ir jie visa tai daro lygiai taip pat, kai AI pradeda kilti“, – sakė jis.
Kai Thirumalai grįžo iš savo Waymo jojimo, jis papasakojo savo žmonai apie savo patirtį. „Aš pasakiau, mano Dieve, aš mačiau ateitį“, – prisiminė jis. „Ir aš būčiau kvailas, jei to nedalyvaučiau“.