„ChatGPT“ paleido paieškos variklį, įsiverždama į rinką, kurioje dešimtmečius dominavo „Google“ ir buvo jos sinonimas.
„OpenAI“, „ChatGPT“ įmonė, ketvirtadienį paskelbė „ChatGPT paiešką“. Ši populiaraus pokalbių roboto versija leis vartotojams gauti naujausią informaciją, pasiekiamą internete.
Daugelis užklausų rezultatų rodomi taip, kaip būtų galima rasti standartinėje „Google“ paieškoje. Pavyzdžiui, ieškant „Kiniškas maistas“ pateikiamas netoliese esančių restoranų apžvalgų sąrašas, o ieškant patarimų apie atostogas Kosta Rikoje pateikiami kelionių tinklaraščiai ir viešbučių sąrašai. Be to, daug dėmesio skiriama įrankio gebėjimui teikti informaciją realiuoju laiku, kaip tai daro paieškos variklis, užklausoms, kurias vartotojai nori sužinoti iš karto ir kurios gali akimirksniu pasikeisti – sporto rezultatus, akcijų kainas ir oras.
Tada įrankis apibendrina šią informaciją ir nurodo, iš kur ji gauta. Siekdama pasiruošti paleidimui, OpenAI sudarė keletą susitarimų su žiniasklaidos kompanijomis, pvz Atlanto vandenynas, „Wall Street Journal“.ir Vox kad jų turinys būtų įtrauktas į paieškos rezultatus.
Per viešą „Reddit“ klausimų ir atsakymų, skirtų „ChatGPT Search“ paleidimui, metu „OpenAI“ generalinis direktorius Samas Altmanas gyrė tai kaip dabartinių paieškos formatų patobulinimą.
„Daugeliui užklausų manau, kad tai greitesnis/paprastesnis būdas gauti ieškomą informaciją“, – sakė Altmanas. „Manau, kad tai matysime ypač užklausose, kurioms reikia sudėtingesnių tyrimų. Taip pat laukiu ateities, kai pagal paieškos užklausą bus galima dinamiškai pateikti tinkintą tinklalapį!
„OpenAI“ atstovas sakė, kad „ChatGPT Search“ siekia supaprastinti informacijos paieškos internete procesą, naudojant „ChatGPT“ natūralios kalbos apdorojimo įgūdžius ir suteikiant vartotojams prieigą prie patikimų šaltinių. „Google“ neatsakė į prašymą pakomentuoti.
„ChatGPT Search“ naudoja kitus užpakalinėje sistemoje esančius paieškos variklius, kad pateiktų paieškos rezultatus. Vienas iš jų yra „Microsoft“ valdoma paieškos sistema „Bing“, kuri yra viena didžiausių OpenAI investuotojų, „Reddit“ klausimų ir atsakymų metu komentavo „OpenAI“ inžinerijos viceprezidentas Srinivasas Narayananas. „OpenAI“ nepaskelbė kitų paieškos sistemų, su kuriomis dirba, pavadinimų. „OpenAI“ atstovas sakė, kad „ChatGPT Search“ naudos įvairias paieškos technologijas, kad pateiktų rezultatus.
„ChatGPT“ nėra vienintelė įmonė, kuri bando konkuruoti su „Google“ naudodama AI varomą paieškos variklį. Jeffo Bezoso remiamas startuolis „Perplexity“ save vadina AI paieškos varikliu. (Fortūna ir Perplexity sudarė pajamų pasidalijimo sutartį dėl pajamų, gautų iš paieškos rezultatų, kuriuose pateikiami leidinio straipsniai.) „Google“ taip pat naudoja savo „Gemini“ didžiosios kalbos modelį savo paieškos rezultatams, kad apibendrintų turinį, kuris paprastai būtų rodomas nuorodose, kurias ji pateikia kaip paiešką. rezultatus.
„ChatGPT“ padarė labai nedidelę pažangą, sumažindama „Google“ užimamą maždaug 91 % paieškos sistemų rinkos dalį. Investicinės bendrovės „Evercore“ rugsėjo mėnesį atlikta 1 300 žmonių apklausa parodė, kad 8 % respondentų pasirinko ChatGPT, o ne Google, kaip savo paieškos variklį, ty daugiau nei 1 % birželį.
Nors pažanga gali būti lėta, o viena apklausa neatspindi visų rinkos tendencijų, formuojančių „Google“ 175 mlrd. USD vertės paieškos reklamos verslą, tai yra gana pastebimas pokytis, atsižvelgiant į tai, kad „Google“ dominuoja ir tapo veiksmažodžiu. „Google“ yra tokia nepajudinama jėga, kad net praėjusių metų vasarį „Microsoft“ pastangos naudoti „ChatGPT“ „Bing“ paieškos rezultatams pagerinti (tuo metu laikytas esminiu skiriamuoju veiksniu) padidino rinkos dalį mažiau nei vienu procentiniu punktu. Dabar atrodo, kad „Microsoft“ ir „OpenAI“ pakeitė savo strategiją, naudodamos „Bing“ „ChatGPT“, o ne atvirkščiai.
Nepaisant šių vėžlių tempų, „Google“ vis dar lenkia savo konkurentus. „Alphabet“, pagrindinė „Google“ įmonė, nepateikia tikslių savo paieškos užklausų skaičių, tačiau jie siekia milijardus per mėnesį. Net ir be konkrečių skaičių jie yra žymiai didesni, nei turi ChatGPT ir Perplexity vartotojų. Rugpjūčio mėn. „ChatGPT“ paskelbė, kad turi 200 milijonų naudotojų per savaitę, maždaug 800 milijonų per mėnesį. Nors vasario mėn. „Perplexity“ turėjo 10 milijonų aktyvių vartotojų per mėnesį, „New York Times“ duomenimis, šis skaičius yra gana įspūdingas pradedančiajai įmonei, tačiau nublanksta prieš „Google“ ūgį.
Nepaisant to, Silicio slėnyje vyrauja nuotaikos, kad AI pakeis paieškos sistemų pobūdį. Kaip tiksliai tai atsitiks, dar turi pamatyti net kai kurie pagrindiniai AI žaidėjai, tokie kaip „ChatGPT“. Kai „Reddit“ vartotojas paklausė „OpenAI“ vyriausiojo produktų pareigūno Kevino Weilo apie AI pagrįstos paieškos ir senosios mokyklos versijos skirtumus, jis pasakė, kad tai dar ankstyvos dienos.
„Produktas ką tik pristatytas šiandien, todėl dar reikia daug išsiaiškinti, kur AI pasaulyje paieška bus panaši, o kur kitaip. Norėčiau gauti atsiliepimų!“, – „Reddit“ rašė Weilas.
Prisijunkite prie šviesiausių verslo protų ir drąsiausių lyderių Fortune Global Forume, kuris lapkričio 11 ir 12 d. renkasi Niujorke. Susimąstyti skatinančiose sesijose ir diskusijose dalyvauja „Fortune 500“ generaliniai direktoriai, buvę ministrų kabineto nariai ir pasauliniai ambasadoriai bei 7 kartus pasaulio čempionas Tomas Brady – tarp daugelio kitų.
Peržiūrėkite visą darbotvarkę čia arba paprašykite kvietimo.